Warning: Declaration of description_walkers::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/bagssv/petrakeevblog.pp.ua/wp-content/themes/healthwpnewwpthemes/lib/default-derwidget.php on line 74
Покровськобагачанська ЗОШ І – ІІІ ст. — Школи гармонійного розвитку дитини ,,Надія” | Зональна школа новаторства Хорольського, Семенівського та Оржицького району

Покровськобагачанська ЗОШ І – ІІІ ст. — Школи гармонійного розвитку дитини ,,Надія”

На сьогоднішній день у Покровськобагачанській ЗОШ І – ІІІ ст. налагоджена система роботи, яка спрямована на збереження і зміцнення здоров’я дітей, профілактику захворювань, попередження шкідливих звичок. Керуючись вимогами комплексного підходу до виховання  ми розглядаємо здоровий спосіб життя як спосіб і форми життєдіяльності особистості, що максимальною мірою зміцнюють і зберігають її здоров’я. Тому, зрозуміло, як важливо, починаючи з молодшого шкільного віку, виховати позитивне ставлення до власного здоров’я, сприйняття його як найвищої цінності.

Проблеми зі здоров’ям дітей у нашій школі ті, що і по всій Україні: вади зору, порушення осанки, захворювання органів дихання.

Тому на першому етапі було здійснено моніторинг причин, які впливають на погіршення стану здоров’я дітей під час навчального процесу. Найбільш суттєвими можна назвати:

  • перевантаження;
  • одноманітність занять (середня і старша школа);
  • недоліки системи фізичного виховання у школі.

Останнє привело до того, що значна кількість учнів не виявляли бажання відвідувати уроки фізичної культури.

Таким чином, матеріали моніторингу показали недоліки в системі фізичного виховання школярів і наштовхнули на пошук більш ефективних методів навчання, удосконалення форм і засобів рівня навчально – виховного процесу, поліпшення здоров’я дітей.

За проектом «Школа гармонійного розвитку дітей «Надія» однією з складових якого є  «Школа сприяння здоровому способу життя» педагогічний колектив почав працювати у ІІ семестрі 2006 року. У своїй роботі спираємось на передовий педагогічний досвід, кращі вітчизняні традиції. Вивчили досвід роботи «Школи сприяння здоров’ю» №14 м. Прилуки. Група вчителів нашої школи здійснила робочу поїздку в дану школу з метою вивчення системи роботи. Керуємося працями доктора педагогічних наук, професора кафедри фізичного виховання і здоров’я Київського педагогічного інституту ім. Драгоманова О.Д.Дубогай.

У школі створено відповідну матеріально – технічну базу для реалізації даного проекту:

— актовий зал на 120 місць;

— спортивний зал;

— спортивний майданчик;

— їдальня на 120 місць;

— медичний кабінет;

— кабінет лікувальної фізкультури;

— придбано спортивний інвентар, тренажери.

За основу своєї роботи кожен учитель взяв «Здорові» поради школярам» О.Д.Дубогай та 10 «золотих ключиків душевного і фізичного здоров’я» Брегга.

Для досягнення здоров’язберігаючої мети ми застосовуємо такі групи засобів:

— рухової спрямованості (фізичні вправи, фізкультхвилинки, динамічні перерви, уроки лікувальної фізкультури, рухливі ігри);

— оздоровчі сили природи ( засоби фітотерапії, інгаляція, С- вітамінізація їжі);

—   гігієнічні (дотримання режиму дня та режиму рухової активності,  виконання санітарно – гігієнічних умов, режим харчування).

У початковій школі закладається фундамент фізичного виховання дітей, яке відіграє значну роль у підготовці всебічно розвиненої молодої людини, здатної успішно трудитись в різних галузях господарства. А тому завдання школи – не тільки підготувати високоосвічену, висококультурну молоду людину, а й створити належні умови для її гармонійного розвитку. Здебільшого школярі ведуть малорухливий спосіб життя, а часто і в напружених психологічних обставинах. Тому ми використовуємо різноманітні фізкультурні заходи протягом дня.

За 20 хвилин до початку уроків проводимо гімнастику, яка допомагає дітям підбадьоритися, налаштовує на робочий ритм.

Особливе місце займають рухливі хвилинки на уроках, які сприяють підвищенню рухової і фізичної активності учнів. У початкових класах їх по 5 – 7 за урок тривалістю 20 – 30 секунд. Вони дають можливість дитині порухатися, відчути своє тіло, скинути негативні емоції, переключитися, щоб з новими силами продовжити урок. Крім цього проводимо рухливі ігрові перерви, де діти в групах чи парах вивчають певні рухи. На уроках молодші школярі тримають мішечки з лікарськими травами , що дає можливість рівно тримати спину, не горбитися. Ведеться «Дзеркало самопочуття», де діти щоденно відмічають свій настрій.

Виробити потребу у веденні здорового способу життя, набути впевненості у собі, своїх силах, розвивати валеологічні переконання допомагає нам метод гри. Адже вона дає змогу реалізувати всі провідні функції навчання, сприяє активізації пізнавальної діяльності школярів.

З метою виховання інтересу учнів до власного здоров’я ми проводимо анкетування, моніторинги, діагностику, ведемо Щоденники здоров’я, у яких фіксуємо всі дані про самопочуття дитини, проводимо хвилинки здоров’я. У 1 – 4 класах ведеться Дзеркало самопочуття, де діти щоденно відмічають свій настрій. У кожному класі створені Куточки здоров’я, які містять цікавий пізнавальний матеріал.

Серед підлітків зараз найпоширеніша шкідлива звичка – куріння. З метою профілактики та подолання її проводимо тренінги, лекції, усні журнали, випускаємо стінгазети. Акцент у процесі анти тютюнової програми робимо на формування негативного ставлення до куріння та відмови від нього. І як результат – у школі лише 4 учні мають цю шкідливу звичку.

Формування навичок здорового способу життя ведеться на уроках основ здоров’я, біології, хімії, фізичної культури. Але кожен урок у нашій школі має валеологічне спрямування!

Велике значення має проведення спортивних заходів і свят. Це і традиційні ,,Козацькі забави’’,  ,,Веселі старти’’, Малі Олімпійські ігри, заходи до Дня фізкультури і спорту, дні спортивних ігор, і нетрадиційні спортивно – родинні свята ,,Тато, мама і я – спортивна сім’я», ,,Будь здоров!’’, козацькі забави.

Невід’ємною частиною оздоровчої роботи є проведення уроків фізичної культури. Учителі С.В.Науменко та Р.Ю.Олійник, учителі молодшої школи постійно удосконалюють методику проведення уроку, яка базується на забезпеченні загального фізичного розвитку дітей та підтримці належного стану їхнього здоров’я відповідно до фізичних можливостей.

Учні школи є постійними учасниками і переможцями районних і обласних змагань з різних видів спорту. Працюють спортивні гуртки по футболу і волейболу та секції з настільного тенісу і бодибілдингу.  Велике захоплення у дітей викликає заняття у гуртку спортивного туризму. 21 % учнів школи із задоволенням відвідують дитячу танцювальну студію, яка працює при школі.

Особливе місце в оздоровчій системі займають заняття з лікувальної фізкультури для дітей з порушенням постави, сколіозом і плоскостопістю, які проводить медична сестра О.П.Деркач. Ці заняття здійснюються у кабінеті лікувальної фізкультури, де є все необхідне: тренажери, гімнастичні палиці, обручі, м’ячі, ящик з камінцями і шишками для ходіння босоніж.

З учнями систематично проводяться бесіди щодо запобігання дитячого травматизму і пропаганди здорового способу життя. Уже звичними стали Дні лікаря, куди ми запрошуємо педіатра, стоматолога, гінеколога, які читають лекції, відповідають на запитання школярів. У рамках акції «Молодь за здоровий спосіб життя» проводиться конкурс плакатів, малюнків, рефератів «Ми проти наркотиків і Сніду», ,,Курінню – ні’’, ,,СНІД – чума ХХІ століття’’. В цьому році школярі прийняли участь у флешмобі ,,Ми обираємо здоров’я’’ в рамках якої провели акцію ,,Обміняй цигарку на яблуко’’.

Здійснюємо естетичне оформлення школи, озеленюємо класні кімнати, коридори, є живий куточок.

Усі учні школи пройшли поглиблений медичний огляд.

За час дії проекту збільшилась кількість здорових дітей (2006 – 16,3%, 2011 – 54,3%), зменшилась кількість тубінфікованих (2006 – 30,3%, 2011 – 18,2%) і дітей з хворобами рухового апарату (2006 – 22,8%, 2011 – 10,9%) (Додаток  ). Але, на жаль збільшилась кількість дітей з вадами зору (це пов’язано з тим, що більшість вільного часу діти проводять біля комп’ютера і телевізора).

Для збереження здоров’я дітей велике значення має організація раціонального харчування. У школі проводиться безкоштовне харчування для дітей 1 – 4 класів, яке відповідає всім вимогам.

При створенні раціону харчування для учнів дотримується збалансування енергетичної цінності вмісту необхідних білків, жирів, вуглеводів. В їдальні дотримуються вимоги санітарного контролю. Для активізації захисних функцій організму проводиться С- вітамінізація їжі.

Для збереження здоров’я важливу роль відіграє дотримання необхідних  санітарно – гігієнічних умов. Для цього у школі :

  • здійснено естетичне оформлення інтер’єру;
  • створені куточки гігієни (місця для миття рук);
  • налагоджене вологе прибирання приміщення;
  • створені умови для провітрювання класів і коридорів.

За останні  роки наша школа в період епідемії грипу не закривалась на карантин. Це завдяки значній профілактичній роботі та аромотерапії.

Еколого – просвітницька робота

Наша школа працює за хіміко – біологічним профілем, а тому теоретичні знання і практичні навички, що здобувають учні в результаті засвоєння основ наук поглиблюють в процесі практичної позакласної роботи.

З метою екологічного виховання проводяться вікторини, екскурсії, лекції, акції по благоустрою та озелененню території школи і села. Традиційними стали конкурси захисту екологічних проектів, плакатів, виставок. Учні вивчають вплив шкідливих речовин, зокрема вихлопних газів автомобілів,  на екологічний стан села (село розташоване на трасі Київ – Харків – Довжанський), вміст нітратів у питній воді, шкідливість пластикового посуду, роль і значення лікарських рослин місцевих біоценозів для лікування простудних захворювань. Результатом досліджень стали роботи учнів у Малій академії наук: ,.Лікарські рослини нашого краю та їх застосування в медичній практиці’’, .,Лікарські рослини місцевих біоценозів для лікування простудних захворювань’’,  ,,Використання та утилізація пластикового посуду’’,  .,Дослідження вмісту нітратів в колодязній воді села Покровська  Багачка’’

Рисунок13

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>